Uusi palvelukonseptikokeilu kuukauden kesäpesti onnistui yli odotusten

Call Waves Solutions Finland Oy taipuu ketterästi myös kesäsijaiseksi. Tämän osoitti Örum Oy Ab:n ja Call Wavesin heinäkuussa tekemä kokeilu. Call Waves vastasi kokeilun aikana ensimmäistä kertaa autovahinkoja kohdanneet asiakkaat ja sopimuskorjaamot yhdistävästä, Örumin kokonaisvaltaisesta ajanvarauspalvelusta.

”Keskitetty ajanvaraus on vaativaa, sillä osapuolia on kolme. Tapaukset ovat hyvin erilaisia ja asiakaspalvelijan on hallittava monia asioita. Meillä oli vain kuukausi aikaa kouluttaa yhteistyökumppani uuteen palveluun ja rakentaa ic-järjestelmät yhdessä valmiiksi. Vaikka usko oli välillä koetuksella, kaikki sujui Call Wavesin kanssa erinomaisesti”, kertoo Örumin kehitysjohtaja Veli Waaramäki.

Hyvä kokemus kannusti

Örum oli keväällä yllättävän tilanteen edessä, sillä kokonaisvaltaiseen ajanvarauspalveluun ei löytynyt tällä kertaa lomasijaista omasta talosta. Waaramäki oli neuvotellut aiemmin Call Wavesin myynnistä vastaavan, senior cunsultant Tatja Kekaraisen kanssa palveluiden syventämisestä. Call Waves on vastannut Örumin vaihdepalveluista vuodesta 2018 lähtien.

”Olin ihastunut Tatjan rohkeaan ja ennakkoluulottomaan tapaan tarjota uusia palveluita, ja rohkenin siksi ehdottaa kesäsijaisuutta. Tatja innostui heti”, Waaramäki kertoo.

”Palvelu oli meille täysin uutta. Kaikki toimi hienosti ennestään tutun asiakkaan kanssa. Kuukaudessa rakennettu palvelukonsepti on helppo ottaa tarvittaessa nopeasti taas uudelleen käyttöön”, sanoo Kekarainen.

277 tikettiä

Call Waves sai heinäkuun aikana lähes 500 uuteen palveluun liittyvää yhteydenottoa. Niistä 277 oli työmääräystä eli tikettiä. Tiketistä selviävät auton ja asiakkaan tiedot sekä korjattava vika. Call Waves etsi sopivan korjaamon näiden tietojen perusteella ja ilmoitti autonomistajalle vapaista korjausajoista.

”Se on melkoista sompailua. Tiedän, koska olen joskus itsekin tehnyt sitä kaksi viikkoa. Virheitä sattui heinäkuussa vain kymmenkunta, ja nekin sellaisia, että olisimme itse tehneet varmasti aivan samat”, Waaramäki naurahtaa.

Kokeilu ei ollut Örumille ihan halpa juttu palvelukonseptin rakentamisen ja järjestelmäratkaisujen takia. Itse palvelusta Örum selvisi kuitenkin samalla hinnalla, mitä oma kesälomittaja olisi maksanut.

Mieleinen kesäpesti

”Call Wavesin työntekijät ovat ihan huippuja, osaavia, omistautuneita ja sitoutuneita työhönsä. Sanoinkin, että pitäkää heistä kiinni, sillä muuten korjaamot varastavat heidät. Niin hyvin he tekivät vaativan työnsä. Lämmin kiitos koko tiimille”, Waaramäki kiittää.

Kuukauden kesäpesti oli mieluinen myös callwavesilaisille.

”Henkilöstö tykkäsi ja melkein harmitteli, kun kokeilu loppui. Työ oli usean sidosryhmän takia monipuolista. Siinä eivät riittäneet oppikirjaratkaisut, vaan tarvittiin päättelykykyä”, Kekarainen kertoo.

Waaramäki suosittelee Call Wavesia lämpimästi yhteistyökumppaniksi samankaltaisiin hankkeisiin. Örum Oy Ab on yksi Suomen suurimpia moottoriajoneuvojen lisävarusteiden sekä varaosien kokonaispalveluiden tuottajia ja tukkukauppiaita.


Julkaistu kategoriassa: Erinomaisia asiakaskokemuksia