
Euromaster on enemmän kuin tyytyväinen uuteen palveluun
Suomen Euromaster Oy:llä on noin 50 000 rengashotelliasiakasta. He ottavat yhteyttä vähintään kaksi kertaa vuodessa.
Lisäksi noin 100 000 kertaostoasiakasta soittaa, lähettää sähköpostia tai chattaa rengasasioissa syksyn ja kevään rengassesonkeina.
”Emme voi hoitaa kaikkea puhelimitse. WhatsApp on ollut porisemassa reilun vuoden Call Waves Solutions Finland Oy:n kanssa. Nyt se toimii, ja olemme siihen todella tyytyväisiä”, kertoo Suomen Euromasterin operatiivinen johtaja Juha-Pekka Mäkinen.
Call Waves on hoitanut jo usean vuoden ajan Euromasterin asiakaspalvelua. Euromaster lähti innolla mukaan yhteiseen WhatsApp-pilottiin.
Euromasterin asiakkaat ovat löytäneet uuden viestikanavan nopeasti, vaikka sitä ei ole markkinoitu. WhatsApp-painike, millä saa suoran yhteyden asiakaspalveluun ilmestyi Euromasterin sivuille elokuun alussa.
”Chatissa ja puhelimessa asian on hoiduttuva heti. Asiakas voi sitä vastoin laittaa WhatsAppiin aamulla viestin, ja palata siihen sitten, kun tahtoo ja ehtii. Kuvien siirron myötä palvelu vain paranee”, Mäkinen iloitsee.
Visma-AI Works Oy:llä (entisellä Provad Oy:llä) on merkittävä rooli Call Wavesin WhatsApp-järjestelmän kehittämisessä.
”Pyrin siihen, että asiakas saa aina tiedon seuraavasta trendistä. WhatsApp on seuraava maailmanlaajuinen trendi asiakkaan kohtaamisessa. Mahtavaa, että Call Waves lähti siihen rohkeana edelläkävijänä mukaan”, sanoo Visma-AI Worksin operatiivinen johtaja Tomi Korpaeus.
Korpaeus on tuttu mies liki 15 vuoden ajalta Call Wavesin teknisten ratkaisujen toteuttajana yhdessä Call Wavesin teknisen tiimin kanssa.
Korpaeuksen mukaan tiettävästi kenelläkään muulla ei ole vielä Suomessa vastaavaa, ei ainakaan toiminnallisesti yhtä rikasta WhatsApp-palvelua kuin Call Wavesilla. Moni on mallista kiinnostunut.
”WhatsApp noussee nopeasti sähköpostin ja chatin rinnalle ja jopa ohittaa ne asiakaspalvelukanavana. Se tulee ryminällä asiakaspalveluun. Enää ei ole kysymys ajasta, vaan nopeudesta.”
WhatsApp-palvelussa viesti ohjataan vapaalle asiakaspalvelijalle. Yksinkertaisia viestejä voidaan lisäksi käsitellä automaattisesti. Näin asiakaspalvelijoiden aikaa vapautuu asioille, mitkä vaativat enemmän ihmisen huomiota.
”Tärkeintä WhatsApp-palvelussa on asiakaslähtöisyys. Palvelun käyttö on helppoa, tuttua, joustavaa ja ilmaista. Samalla se sitouttaa. Asiakas päättää aina itse, ottaako yhteyttä. Sitouttaminen on tulevaisuuden asiakaspalvelussa todella iso juttu.”
Korpaeus on varma, että muutkin pikaviestikanavat, kuten Twitter ja Messenger nousevat lähitulevaisuuden asiakaspalvelussa WhatsAppin rinnalle.