
Call Waves on yksi lainavertailupalvelu Sortter Oy:n suurimpia, ulkoistettuja kumppaneita.
Lainavertailupalvelua tarjoava Sortter Oy ja Call Waves Solutions Finland Oy ovat tehneet yhteistyötä siitä asti, kun Sortter aloitti toimintansa 2019. Call Waves vastaa Sortterin asiakaspalvelusta.
”Halusimme kotimaisen yhteistyökumppanin. Saimme aikoinaan hyvät suositukset Call Wavesista. Se vaikutti merkittävästi yhteistyön aloittamiseen, ja olemme olleet siihen todella tyytyväisiä”, kertoo Sortterin tuoteomistaja Riikka Korpiluoma,jonka vastuulla on asiakaspalvelu.
Call Waves on yksi Sortterin suurimpia, ulkoistettuja kumppaneita. Call Waves vastaa kaikkiin Sortterin asiakaspalveluun tuleviin puheluihin ja sähköposteihin.
”Tärkeä osa työtämme on auttaa asiakkaita, jotka ovat tehneet lainojen kilpailutuksen Sortterin palvelun kautta, mutta prosessi ei ole vielä edennyt loppuun asti lainanantajan kanssa. Käymme asiakkaiden kanssa läpi avoimia kysymyksiä, eri vaihtoehtoja sekä mahdollisia muokkaus- ja muutostarpeita. Tavoitteena on aina paras mahdollinen lopputulos”, kertoo Call Wavesin palvelupäällikkö Henna Stöckell.
Lainojen vertailu on lisääntynyt
Sortter on alan suurimpia netissä toimivia lainanvertailupalveluita Suomessa. Se valittiin Suomen luottavimmaksi lainavertailupalveluksi Taloustutkimuksen viime vuonna toteuttamassa tutkimuksessa.
Sortter ei myönnä lainoja, vaan kilpailuttaa ne kuluttajalle ilmaiseksi yli 20 pankin, digipankin ja rahoituslaitoksen kesken. Yritys tarjoaa mahdollisuuden hakea vakuudetonta lainaa tuhannesta eurosta 60 000 euroon.
Call Waves ei käsittele lainahakemuksia, mutta neuvoo hakemusasioissa. Lainanhakijat täyttävät hakemuksena itse Sortterin kotisivuilla. Kilpailutus hoituu automaattisesti Sortterin järjestelmässä. Sortter kilpailuttaa myös yritysrahoitustuotteita yritysasiakkaille.
”Ihmiset vertailevat nyt lainojaan entistä tarkemmin. Olipa tilanne mikä tahansa, lainat kannattaa aina kilpailuttaa säännöllisesti. Raha-asiat ovat tärkeitä ihmisille ja haluamme siksi panostaa henkilökohtaiseen asiakaspalveluun. Olemme saaneet tästä myös asiakkailta kiitosta.”
”Pidän Call Wavesin proaktiivisesta eli ennakoivasta tavasta työskennellä. He uskaltavat ottaa yhteyttä, ovat sitoutuneita ja haluavat aidosti auttaa asiakkaitamme”, Korpiluoma kertoo.
Jatkuvaa koulutusta
Call Wavesin asiakaspalvelijat hallitsevat moninaiset rahoitusalan perusasiat, kuten korkotason, vakuudet ja asiat, mitkä vaikuttavat lainasummaan tai sen takaisinmaksuun.
Rahoitusmarkkinoilla tapahtuu jatkuvasti. Sortter käy kouluttamassa callwavesilaisia paikan päällä pari kertaa vuodessa. Se järjestää lisäksi paljon koulutuksia etänä. Näin taataan, että asiakaspalvelun tiedot esimerkiksi tuoteuutuuksista ja lakimuutoksista pysyvät ajan tasalla.
”Call Wavesin osaaminen on hyvällä tasolla. Heillä on resurssit ja tiedot. Kaikesta välittyy hyvä ja avoin ilmapiiri. Pitkäaikaiset tiimiläiset jakavat tieto-taitoaan hienosti työkavereille”, kehuu Korpiluoma.
Aktiivinen koulutus saa kiitosta myös Stöckelliltä. Hän kiittelee erityisesti sitä, että Sortteriin on aina helppo ottaa yhteyttä ja saada nopeasti neuvoja sekä apua kiperissäkin paikoissa.
Korpiluoma pitää tärkeänä, että kohtaa säännöllisesti Call Wavesin Sortter-tiimiläisiä kasvokkain.
”Tapaamisissa nousee usein esiin kehittämisideoita. Kehitämme koko ajan yhdessä yhteistyömme prosesseja, ja mietimme esimerkiksi itsepalvelun lisäämistä ja tekoälyn hyödyntämistä. Henkilökohtainen asiakaspalvelu pysyy kuitenkin yhteistyömme keskiössä, eikä siihen ole tulossa suuria, teknisiä uudistuksia”, Korpiluoma kertoo.
”Asiakaspalvelu ja ihmisten kohtaaminen ovat meidän ydinosaamista ja tässäkin yhteistyössä pääosassa”, myös Stöckell sanoo.
Sortterin asiakaspalvelu on auki arkipäivisin kello 8-21 ja viikonloppuisin 9-17.