Henki-Fennia: Henkivakuutusmyynnin ulkoistaminen kannattaa –
ja näkyy viivan alla

Vakuutusosakeyhtiö Henki-Fennia luottaa myyntitoimeksiannoissaan Call Wavesin ammattitaitoon. Yhteistyö vahvan kumppanin kanssa on vauhdittanut myyntiä ja vahvistanut yhtiön kasvutarinaa.

Tavoitteena kasvattaa myyntiä

Henki-Fennia on erikoistunut vapaaehtoisiin henki-, eläke- ja säästövakuutuksiin sekä vakuutukselliseen varainhoitoon. Yhtiö on jo vuosien ajan tehnyt henkivakuutusmyynnissä yhteistyötä Call Wavesin kanssa.

Konserni oli jo tätä aiemmin käyttänyt Call Wavesin palveluita erilaisten asiakaspalvelun haasteiden ratkaisemiseen. 

– Tieto Call Wavesista kantautui meille konsernin sisäisenä referenssinä, taustoittaa Henki-Fennian myynti- ja asiakkuusjohtaja Kari Wilén.

Yhteistyön tavoitteena on ollut kasvattaa voimakkaasti yhtiön myyntiä, kuitenkin tinkimättömällä integriteetillä. 

– Meillä on kovat kasvutavoitteet. Halusimme vauhdittaa henkivakuutusmyyntiämme ja tavoittaa tietyt kohderyhmät tehokkaasti, laadusta tinkimättä. Palvelua tuotetaan asiakkaan ehdoilla, ja asiakastyytyväisyys on kaiken toiminnan keskiössä.

Toimialaosaamisella ja yhteistyöllä tuloksiin

Henkivakuutusmyynti on ratkaisukeskeistä palvelutyötä, jossa asiakkaille tarjotaan elämänlaatua ylläpitäviä ratkaisuja ja turvaa huomiseen. Call Waves tekee puhelinvälitteistä asiakashankintaa, joka tavoittaa pääasiassa kotitalouksia, yksityishenkilöitä ja erityisiä kohderyhmiä.

Wilén kertoo vakuuttuneensa myynnin palvelutuotannon laadusta ja yhtiön toimialaymmärryksestä jo yhteistyön alkumetreillä.

– Call Wavesin Senior Consultant Taisto Vartiainen on vakuutusalan vanha kettu. Lisäksi henkivakuutusmyynnin tiimissä on henkilöitä, jotka ovat työskennelleet vakuutusalalla ennen Call Wavesille siirtymistään. Tilaajana ja tiettynä vastuunkantajana on rauhoittavaa, kun tietää, että palvelu on asiantuntevan henkilöstön ja kokeneiden esimiesten käsissä, Wilén kertoo.

Toimeksiantaja kiittelee myös kehittämisen periaatetta, jossa palvelun rakennuspalikat syntyvät jaetun ymmärryksen ja pohdinnan pohjalta.

– Minulle oli ennennäkemätöntä, kuinka valmennuspäivillä spiikkejä rakenneltiin ja hiottiin yhdessä esimiesten ja asiakashankkijoiden kanssa.

– Arvostan myös raportointia, joka toimii viikko- ja kuukausitasolla. Koskaan ei tarvitse kysellä perään, Wilén jatkaa.

Ulkoistamalla vauhtia myyntiin

Wilénin mukaan kitkaton yhteistyö Call Wavesin kanssa näkyy viivan alla ja on siivittänyt yhtiötä kasvuun.

– Myynnin ulkoistuksen tulokset ovat olleet erinomaisia, myynnin volyymeissa mennään korkealla.  Vuosittaiset myyntikappaleet muodostavat meille merkittävän osa-alueen koko myynnistä, joten ilman tätä tekemistä olisimme pienemmissä luvuissa ja euroissa.

– Olemme yhdessä kyenneet tuottamaan onnistuneita palvelukokemuksia asiakkaillemme. Asiakastyytyväisyys ja niukka reklamaatioiden määrä ovat meidän yhteistyön tunnusmerkkejä, Wilén päättää.

Myynnin ulkoistuksen tulokset ovat olleet erinomaisia, myynnin volyymeissa mennään korkealla.

Kari Wilén, Henki-Fennia

Myynnin kasvattaminen

Ulkoistettu myyntityö voi olla tehokas osa yrityksesi kokonaisvaltaista markkinointia. Asiantuntemuksemme painottuu erityisesti rahoitus-, vakuutus-, energia- ja rakennusaloille. Ammattitaitoiset myyjämme ja modernit järjestelmät takaavat tuloksellisen asiakaskontaktoinnin ja siten myyntisi varman kasvun. Hoidamme ajanvaraukset, buukkaukset ja myyntikampanjat tyylillä ja hyvällä tuulella asiakaskuntaasi kasvattaen ja asiakastyytyväisyyttäsi vahvistaen.