Uusi Call Waves -kumppanuus auttaa varautumaan kasvuun

Kuirin Taksipalvelun mustat ja mainoksettomat autot kurvailevat Kuopion seudulla. Kaikki Kuirin kyytien puhelintilaukset hoituvat Call Waves Solutions Finland Oy:n välityskeskuksen kautta.

Kuiri tunnetaan tasokkaista taksikyydeistä ja alan laajimmista erikoispalveluistaan Pohjois-Savossa. Sen kautta hoituvat myös vaativat edustusajot, lentokenttäkuljetukset, bisnesmatkat sekä juhlien elämykselliset kuljetukset.

Kuirin ja Call Wavesin yhteistyö alkoi helmikuun lopulla. Yhteistyön keskiössä ovat laatua taksimatkoissaan arvostavat kuluttaja-asiakkaat.

”Autoja on jo niin monta, ettei oma mobiilivaihde riitä. Korona on vähentänyt liikematkustajia ja erikoisajoja, mutta lisännyt kuluttaja-asiakkaita. Tarvitsimme kokenutta ja luotettavaa välittäjää”, kertoo Kuirin Taksipalvelun toimitusjohtaja Jukka Kuiri.

Kuirilla on tällä hetkellä 13 taksia ja 20–30 kuskia.

”Takana on kova koronavuosi. Emme ole vieläkään lähellä normaalia, mutta liiketoiminta on sentään kannattavaa. Nyt meillä on ollut aikaa suunnitella uutta ja tähdätä kasvuun”, Kuiri kertoo.

Kasvutavoitteet olivat yksi syy, miksi Kuiri valitsi yhteistyökumppanikseen Call Wavesin.

”Yhteiskunnalliset ajot, kuten Kela-kyydit ovat tulossa kilpailutukseen Kuopiossa.  Aiemmin ne eivät kiinnostaneet, vaan keskityimme muuhun. Nyt aiomme olla kilpailussa mukana.”

” Jos onnistumme kilpailussa, autokapasiteetti kasvaa. Mukaan tulisi ehkä myös alihankkijoita. Call Waves on tottunut hallitsemaan suuria sopimuskokonaisuuksia”, yrittäjä sanoo.

Call Wavesin välityksessä on tällä hetkellä noin 1 500 taksia eri puolilla maata. Osa välityksistä on sote- ja Kela-ajoja. Call Wavesin kautta kulkee kuukausittain 25 – 30 000 kyytitilausta.

Call Waves on edelläkävijä WhatsApp-palveluissa.

”Meidän autoja voi tilata WhatsApilla ehkä jo tämän vuoden lopulla.”

Kuiriin teki vaikutuksen myös Call Wavesin tapa vastata toiveisiin.

”Aina, kun kysyimme, onnistuisiko joku asia, saimme vastauksen, että tehdään, mitä tarvitaan, ja niin siellä myös tehtiin. Sellaisen kumppanin kanssa on hyvä kehittää toimintaa. ”

Call Wavesin vanhempi konsultti Taisto Vartiainen kertoo, että he miettivät Kuirin kanssa uusia palvelukokonaisuuksia, missä Call Waves olisi apuna.

”Meidän molempien liikeidea, ei massa, vaan laatu on hyvä pohja asiakassuhteelle”, hän sanoo.

Vaikka korona on vähentänyt tuntuvasti taksiajoja, Call Waves on pitänyt välitysveloitukset entisinä.

”Vaikeina aikoina on reilua, että veloitus perustuu edelleen tilauksiin”, Vartiainen korostaa.

Taksipalvelun välitysajat ovat jatkuvassa seurannassa. Valtaosa tilauksista saadaan käsittelyyn alle 15 sekunnissa.

Kuirin kuljettajat pukeutuvat edustusajoissa tummiin pukuihin ja huolehtivat vaikka virvokkeet autoon. Hääautopaketteihin kuuluvat paitsi kuljettaja myös hääauton koristeet sekä onnittelumaljat hääparille.

Kuirin kyytien laadun takeita ovat myös autojen siisteys ja ympäristöystävällisyys, sillä autot puhdistetaan joka päivä, eikä ajossa ei ole koskaan kahta vuotta vanhempaa autoa. Poikkeuksena tallissa tosin odottavat erikoisajoja 1970-luvun klassikkomersu sekä Cadillac-kaunottaret vuosimallia -59 ja -62.

Tallissa on myös pakkauusi Cadillac, samanlainen auto, millä Donald Trump huristelee rapakon takana.


Julkaistu kategoriassa: Erinomaisia asiakaskokemuksia