Ota vaihdepalvelu onnistuneesti käyttöön

Vaihdepalvelu on yrityksen käyntikortti, monesti soittajan ensikosketus yritykseen Nopea ja asiantunteva vaihdepalvelu on selkeä odotusarvo. Vaihteenhoitajan odotetaan tuntevan yrityksen ja löytävän nopeasti oikean henkilön soittajan asiaan. Keskimäärin kohtaaminen vaihdepalvelussa kestää noin 30 sekuntia. Vaihdepalvelu on monissa yrityksissä ulkoistettu. Tämä ei kuitenkaan saa näkyä loppukäyttäjälle. Pohjatyö pitää tehdä hyvin käyttöönottovaiheessa, jotta voidaan tuottaa hyvää palvelua. Vaihdepalvelun […] Lue lisää »

Vaihdepalvelu – yrityksen käyntikortti

Vaihdepalvelu oli 2000–luvun alkuun saakka vielä vahvasti yritysten omaa toimintaa. Vaihdepalvelu alkoi tekniikan sekä erilaisten integraatioiden myötä yleistyä contact centereiden tarjoamana ulkoistettuna ratkaisuna 2000-luvulla. Aluksi vaihdetta hoidettiin kiinteän puhelinverkon kautta, jolloin palveluiden tarjoaminen oli sidottu operaattorikohtaisesti eri vaihdejärjestelmiin. Pikkuhiljaa alettiin siirtyä kiinteästä puhelinverkosta kohti mobiilivaihdetta, jolloin mm. henkilöstön tavoitettavuus lisääntyi merkittävästi. Yritykset alkoivat nähdä vaihdepalveluiden […] Lue lisää »

Anteeksi, väärä numero

”Ei, kyllä mulla on oikea numero, mutta meni vaan väärään paikkaan”. Moni on kuulut nuo sanat. Yrityksen vaihdepalvelu on ollut perinteinen tapa hoitaa yrityksen työntekijöiden tavoittaminen. Vaikka tavoitettavuuteen ja läsnäoloon on tullut nykyaikaisia työkaluja hoitaa yhteydenottoa, on vaihdepalvelu valveutuneilla yrityksillä tärkeässä roolissa. Vaihdepalvelu antaa parhaimmillaan kuvan yrityskulttuurista tai sen puutteesta. Nykyään monella yrityksellä on käytössä […] Lue lisää »