Blogi rekrykoulutuksesta

Kaikki alkoi siitä, kun olin ollut koulusta valmistumisen jälkeen työttömänä muutaman kuukauden. Valmistuin siis YO-merkonomiksi täältä Kuopion ammatti- ja aikuisopistosta tänä kesänä. Siinä pitkään sitten etsin töitä ja mietin, että mitä haluaisin tehdä. Näinpä tiet johdattivat minut työvoimakeskuksen ja yritysten järjestämälle rekrymessutapahtumalle, Syystärskyille. Lähdin sinne innokkuutta uhkuen, ja silloin päätin tosissani, että koitan hommata sieltä […] Lue lisää »

AIG – Pitkäaikainen yhteistyökumppanuus, tarinaa yhteisestä menestyksestä

AIG – Pitkäaikainen yhteistyökumppanuus, tarinaa yhteisestä menestyksestä AIG on toiminut Call Wavesilla toimeksiantajana vuodesta 2010 lähtien. Myynti oli alkuun pienimuotoista ja toteutettiin yksittäisten myyjien avulla. Heti alusta saakka lähdettiin tekemään tiivistä yhteistyötä yhteisten päämäärien eteen – kehittämiseen panostaminen on ollut niin ajallista kuin rahallistakin. Toimeksiantaja huomasi kokeilun kannattavaksi ja pikkuhiljaa sekä myyjien, että tuotteiden määriä […] Lue lisää »

Telemarkkinointi kampanjointia vai jatkuvaa toimintaa?

Telemarkkinointia ja puhelinmyyntiä pidetään markkinoinnin vihoviimeisimpänä toimintana, jos asiaa kysytään kuluttajilta. On kuitenkin niin, että telemarkkinointi on parhain ja nopein tapa tavoittaa oma valittu kohderyhmä. Mikään muu markkinointikanava ei pysty samanlaiseen onnistumiseen. Kun telemarkkinointi on suunniteltu hyvin, ”ohilaukausten” määrä vähenee huomattavasti ja hyvä tulos saavutetaan tehokkaammin ja pienemällä panoksella. Telemarkkinointia ei voi tehdä ns. ”vasemmalla […] Lue lisää »

Buukkaus – erinomaisia asiakaskokemuksia

Buukausta tarkastellen laajemmin huomaa sen merkityksen kaikille osapuolille. Miellämme tämän helposti merkitykseltään hyvin pieneksi osaksi yrityksen liikevaihdon kasvussa. Mietitään millaista kuvaa se antaa, miten se kannattaa hoitaa ja ennen kaikkea, kuka sen hoitaa. Ymmärrys buukkauksen lähtökohtaan on äärimmäisen tärkeää, tehdään se sitten ulkoistettuna tai itse. Hyvän pohjatyön merkitystä ei voi tarpeeksi korostaa, jotta työ tuo […] Lue lisää »

Contact Center ja Call Center – mitä eroa?

Contact ja call center -termit sotketaan suomalaisessa puhekielessä ”iloisesti”. Tämä johtunee siitä, että contact center ja call center -termit on tuotu Suomeen lainasanoina englannin kielestä. Englannin kielessä termeillä on selkeä viite toiminnan luonteeseen. Suomen kielessä lainasanat eivät kerro samaa. Koska contact center ja call center -termit eivät kerro suoraan mitään, on Suomessa yritetty keksiä lisää uusia […] Lue lisää »