Myynnillinen asiakaspalvelu

Keväinen maanantaiaamu on valjennut harmaana, Tiia on tullut työpisteelle mietteissään, odottaen ensimmäistä puhelua ”Kuinkahan saisin työviikon mukavasti käyntiin?” Heti kello kahdeksan jälkeen puhelin soikin, Tiia vastaa ”Asiakaspalvelu, kuinka voin auttaa?” Mieshenkilö soittaa hoitaakseen vakioasiakkuuteensa liittyvän muutoksen. Tietojen tallentaminen sujuu Tiialta totutusti, samalla jutustellen asiakkaalle. Kysäisee vielä lopuksi asiakkaalta ”Oletko tutustunut uuteen tuotteeseemme? Se on pullollaan […] Lue lisää »

Johtajan ajatuksissa

Miksi John F. Kennedystä tuli sankari, kun hän pelasti ohjusveneensä miehistön toisessa maailmansodassa Tyynellämerellä? Kun häneltä kysyttiin, mikä teki hänestä sankarin, hän vastasi yksinkertaisesti: ”Laivani oli uppoamassa”. Kennedy oli siis tilanteen herra ja teki kaikkensa miehistönsä eteen. Ja onnistui! Hyvällä johtamisella contact center -laiva pysyy pinnalla Voi ihan hyvästä syystä kysyä, mitä tekemistä Kennedyn sankaruudella […] Lue lisää »

Miten valitset yrityksesi strategian? Kustannusjohtajuus, erilaistaminen vai fokusointi?

Markkinatilanne on ollut jo parisen vuotta haasteellinen ja saattaa jatkua vielä jonkun tovin tämänkin vuoden puolella. Michael Porterin tutkimusten mukaan yritykset voivat pärjätä kilpailussa kolmella liiketoimintastrategialla: kustannusjohtajuus, erilaistaminen ja fokusointi. Strategia on verbi Kuvatun kaltaiset strategiset pää-vaihtoehdot ovat laajalti tunnettuja ja hyväksyttyjäkin. Samalla on helppo yhtyä Porterin varoitukseen ettei valinta saa jäädä strategisen liturgian tasolle. […] Lue lisää »

Puhelinmyyjäkö Suomen surkein duuni? Riippuu työnantajasta.

Tv-kanava Foxilla alkoi maanantaina 16.2. suuren suosion jo heti alkuun saanut sarja ##### puhelinmyyjät! 12-osaisen sarjan mainostetaan kertovan faktoja puhelinmyyntiyrityksen arjesta. Ensimmäisen jakson annin perusteella arki näyttää sisältävän mm. röyhkeää asiakaspalveluasennetta, päivittäin vaihtuvaa työvoimaa ja alasti juoksentelua työaikana. Tätäkö se puhelinmyynti oikeasti on? Ei kai sentään.

Energialla Energa™ -palveluita kohti

Taisi olla vuosi 2008 alullaan kun oivalsimme uuden palvelun tarjontaamme. Kohderyhmämme oli Energiateollisuus – sähkö- ja verkkoyhtiöt. Selvitimme mitä kaikkea me, asiakaskohtaamisten ammattilaisina, voisimme heille tarjota, mitä hyötyä meistä olisi näille yrityksille ja miten hankimme energia-alan asiakaspalveluun liittyvän osaamisen. Tässä työssä vierähti jokunen tovi ennenkuin CallWaves Energa -pakettimme valmistui. Nyt puuttuivat enää asiakkaat -kova mutta […] Lue lisää »