Verkkokaupasta ostaminen on yhä suositumpaa

Pohjoismaisessa verkkokaupassa liikkuu vuosittain miljardeja euroja, mutta niihin käsiksi päästääkseen kauppiaan on tunnettava asiakkaiden toiveet ja vaatimukset. Kokosimme tähän blogijuttuun otteita Postnordin toteuttamasta kuluttajatutkimuksesta, joka antaa kattavan kuvan verkkokaupan nykytilanteesta.

Monikanavaisen asiakaspalvelun edut ja hyödyt

Onko monikanavaisuus muotisana vai onko siinä jotain jujua? Monikanavaisuudesta puhutaan paljon, mutta jääkö se vain puheeksi ilman villoja. Kun asiaa tarkemmin pohtii, niin luonto on tätä käyttänyt jo vuosisatoja. Katselin talvilomalla hyvin läheltä joutsenten kevätmuuttoa ja pohdin. Mistä ne tunnistavat sen vanhan kulkureitin ja mistä löytyy ensimmäiset pesäpaikat ja milloin on aika saapua tuomaan iloa […] Lue lisää »

Miten valitset yrityksesi strategian? Kustannusjohtajuus, erilaistaminen vai fokusointi?

Markkinatilanne on ollut jo parisen vuotta haasteellinen ja saattaa jatkua vielä jonkun tovin tämänkin vuoden puolella. Michael Porterin tutkimusten mukaan yritykset voivat pärjätä kilpailussa kolmella liiketoimintastrategialla: kustannusjohtajuus, erilaistaminen ja fokusointi. Strategia on verbi Kuvatun kaltaiset strategiset pää-vaihtoehdot ovat laajalti tunnettuja ja hyväksyttyjäkin. Samalla on helppo yhtyä Porterin varoitukseen ettei valinta saa jäädä strategisen liturgian tasolle. […] Lue lisää »