Matkantekijänä asiakaspalvelun ammattilaiseksi

Palveluhenkisyys ja halu päästä osaksi hyvää työyhteisöä johdattivat Anu Pehkosen, 20, Call Wavesille erinomaisten asiakaskokemusten pariin.  

Anu Pehkonen vastaa työssään Suomen tunnetuimpiin ravintolabrändeihin kuuluvan Kotipizzan asiakaskokemuksista. Anu hoitaa Kotipizzan tilauspalvelua ja huolehtii, että kohtaamisesta jää asiakkaalle myönteinen tunne aina alkutervehdyksestä tilauksen loppuun saattamiseen saakka.

Tie Call Wavesille aukeni perinteisiä reittejä pitkin ja asiat etenivät nopeasti. Mielenkiintoinen työpaikkailmoitus johdatti hakemaan heti paikkaa Kotipizza-tiimiin myynnilliseksi asiakaspalvelijaksi, ja pian tuli kutsu ryhmähaastatteluun. Anu sai työpaikan Kotipizza-tiimistä, Varkaudesta.

– Huomasin netistä työpaikkailmoituksen ja kiinnostuin tehtävästä välittömästi. Työpaikka vaikutti kuvatun perusteella mielenkiintoiselta ja kivalta. Aito into työpaikkaa ja työtä kohtaan syveni vielä entisestään, kun kävin haastattelussa, Anu muistelee päätymistä työhönsä.

Koulutukseltaan Anu on vuoden 2018 ylioppilas. Ennen nykyistä työtään Call Wavesilla hän on jo ehtinyt työskennellä useammassa asiakaspalvelutehtävässä kesäisin ja lukio-opintojen ohessa.

– Ensimmäinen asiakaspalvelutyöni oli mansikanmyyynti.

Itsenäistä työtä – mutta ei yksinäistä

Työ asiakaspalvelun parissa on tuntunut tuoreesta tekijästä tähän mennessä hyvin mielekkäältä ja monipuoliselta. Itsenäiseen työhön oli helppo tarttua, kun uusi työntekijä opastettiin huolella tehtäviinsä ja työnkuvaansa.

– Call Wavesilla perehdytetään työhön hyvin, Anu summaa.

Vaikka asiakaspalvelussa työskentelevä henkilö on asiakkaan kohdatessaan yksin, ei työ ole yksinäistä. Kannustava tiimi iloitsee onnistuneista asiakaskohtaamisista ja auttaa haasteiden ravistellessa.

– Työporukka on todella mukava ja kannustava. Saan aina apua, kun tarvitsen. Jokainen työpäivä on erilainen, ja kun uusia haasteita tulee, niistä selvitään porukalla.

Omalla urapolulla

Jokaisella työntekijällä on Call Wavesilla yksilöllinen urapolkunsa, jota tuetaan valmennuksilla ja koulutuksilla tutkintoihin saakka. Työn järjestelyillä huolehditaan, että asiakaspalvelutyö joustavuudessaan istuu hyvin eri elämänvaiheisiin, kuten osa-aikatyöksi opintojen ohelle.

Anu itse arvostaa mahdollisuutta jatkaa työtään opintojen ohella ilta- ja viikonloppupainotteisesti Kuopiossa, jos tuleva opiskeluväylä kuljettaa hänet sinne.

– Minulla on myös mahdollisuus työllistyä ajan myötä muihinkin kiinnostustani vastaaviin asiakkuusprojekteihin, Anu lisää.

Tätä on asiakaspalvelutyö Call Wavesilla: Uuden työntekijän neljä tärppiä

Asiakaspalvelutyössä on parasta:

Jokainen  työpäivä on erilainen, ja kun uusia haasteita tulee, niistä selvitään porukalla. Täällä oppii joka päivä jotain uutta.

Asiakaspalvelutyössä positiivisesti yllätti:

Työilmapiiri. Nuorisoon suhtaudutaan täällä todella positiivisesti ja tasa-arvoisesti. Yllätti, kun kuulin että minustakin oli kerrottu paljon positiivisia asioita muille, vaikka olen ollut täällä vasta vähän aikaa.

Työkaverit haluavat tutustua ja kuulla kuulumisia. Täällä porukka on todella rehtiä ja auttavaista.

Call Wavesin kulttuurissa pidän:

Siitä, että nuorisoa kohdellaan täällä niin hyvin. Tuntuu siltä, että meitä arvostetaan työyhteisössä, mikä on ihan mahtavaa! Tällaista kokemusta aikaisemmissa työpaikoissa ei ole ollut.

Täällä myös tehdään kaikki selkeästi sääntöjen mukaan. Perehdytys on riittävä ja siitä tehdään työntekijälle sopiva.

Työntekijän mielipiteitä myös mielestäni kuunnellaan ja niistä välitetään.

Terveiset asiakaspalvelutyötä harkitsevalle:

Suosittelen tätä työtä kaikille, joilla on kiinnostusta asiakaspalvelua kohtaan ja halukkuutta olla osa mahtavaa työporukkaa.

Julkaistu kategoriassa Blogi.

Onko sinulla kysyttävää webinaarin aiheesta?

avatar
  Subscribe  
Notify of