Contact center – Asiakastyytyväisyyden parantamisen työkalu?

Mikä on asiakaspalvelun merkitys yrityksessä?

Hyvällä asiakaspalvelulla parannetaan yrityksen tulosta ja kehitetään asiakassuhteita. Miten siis yrityksenne pitää asiakkaista huolta? Uuden asiakkaan hankkiminen kun on tutkitusti moninkertaisesti kalliimpaa kuin vanhan pitäminen. Yrityksen strategian yhteydessä tulee miettiä asiakaspalvelun merkitystä yrityksessä. Päätös contact centerin itse toteuttamisesta tai ulkoistuksesta antaa suuntaa strategian jalkauttamiselle.

Asiakaskokemus

Miten asiakasta halutaan palvella?

On tärkeää, että yritys määrittelee tavan ja tason, jolla asiakasta palvellaan. Asiakaspalvelun tavan ja tason määrittely yrityksen strategiassa ohjaa jokapäiväistä työtä kohti parempia asiakkuuksia. Mikäli palvelua halutaan parantaa ja/tai tehostaa, on ulkoistettu contact center erittäin tehokas tapa toteuttaa paremman asiakaspalvelun strategiaa.

Miten tyytyväisiä asiakkaita haluamme?

Ei ole itsestäänselvyys, että yritykset haluat mahdollisimman tyytyväisiä asiakkaita. Mikäli kuitenkin haluatte tyytyväisiä asiakkaita, on contact center suunniteltava tukemaan sitä. Tällöin ulkoistaminen tulee erittäin vahvasti kuvaan mukaan.

Miten paljon haluamme asiakaspalveluun ja asiakaskokemukseen panostaa?

Jos sinua mietityttää se, kuinka paljon tyytyväisiin asiakkaisiin pitää panostaa, kannattaa aluksi laskea, paljonko menetetty asiakas ja uuden hankkiminen maksavat. Tämän jälkeen alkaa hahmottua panostuksen määrä. Mikäli haluat valita kustannustehokkaan ja tuottoisan mallin, kannattaa sinun valita contact centerin ulkoistaminen.

Mitä otan huomioon asiakaskokemuksen parantamisessa?

Pelkästään asiakkaan huomioonottaminen ei riitä, vaan asiakaskokemus tulee parantaa ilman, että yrityksen toiminta tai tuloksentekokyky heikkenee. Asiakaskokemuksen parantamisessa kannattaa olla yhteydessä ulkoistamisen asiantuntijaan ja luoda hänen kanssaan kuva tarvittavien toimenpiteiden määrästä, laadusta ja sisällöstä.

Mikä on asiakastyytyväisyytenne? – Onko tiedossa?

Milloin viimeksi yrityksessänne on selvitetty asiakastyytyväisyyttä ja samalla kerätty kiinnostuneet asiakkaat lisämyynnille? Pitäisikö asiaa selvittää? Voisiko contact center auttaa tässä?

Näillä eväillä asiakaskokemuksen parantaminen onnistuu varmasti. Seuraavaksi kannattaa ladata maksuton opas erinomaisesta asiakaskokemuksesta. Lataa opas TÄSTÄ.