Verkkokaupasta ostaminen on yhä suositumpaa

Pohjoismaisessa verkkokaupassa liikkuu vuosittain miljardeja euroja, mutta niihin käsiksi päästääkseen kauppiaan on tunnettava asiakkaiden toiveet ja vaatimukset. Kokosimme tähän blogijuttuun otteita Postnordin toteuttamasta kuluttajatutkimuksesta, joka antaa kattavan kuvan verkkokaupan nykytilanteesta.

Miksi panostaa verkkokaupan Live chat -asiakaspalveluun?

Tuttu tilanne? Olet verkkokaupassa kiireimpään kampanja-aikaan olet täyttänyt ostoskorin mitä parhaimmilla tarjouksilla. Olet juuri siirtynyt kassalle, kun ongelmat alkavat. Tuotteita häviää ostoskorista ilman syytä. Koska olet jo käyttänyt tunteja tilauksesi tekemiseen, harmistus on suuri. Mikä neuvoksi? Siinä samassa ruudullesi avautuu Live chat -asiakaspalvelun aloittama keskustelu; ”Hei kuinka voin auttaa sinua?” Tämän ystävällisen asiakaspalvelijan avulla pystyt […] Lue lisää »

Live chat -asiakaspalvelu parantaa verkkokauppasi tehokkuutta ja asiakaskokemusta

Digitalisaation ja lukuisten some-palvelujen myötä yhä useampi kuluttaja kertoo epäonnistuneen asiakaspalvelukokemuksensa sosiaalisessa mediassa, halusimme tai emme. Tämän vuoksi asiakaspalvelukokemus on nopeasti noussut yhdeksi merkittävimmistä tekijöistä yrityksen menestykseen. Toisaalta myös hyvä palaute leviää somessa kulovalkean tavoin, niinpä asiakkaan suositteluhalukkuus (Net Promoter Score) on yksi tämän hetken suosituimmista asiakaspalvelun onnistumisen mittareista. Kokemukset syntyvät kohtaamisissa Kokemukset syntyvät aina […] Lue lisää »

Livechat – Reaaliaikaista asiakaspalvelua verkossa

Vielä 10 vuotta sitten verkkokaupassa oli mahdollista ottaa yhteyttä asiakaspalveluun kirjeitse, soittamalla tai sähköpostilla. Nykyään kanavia on tullut lisää ja sosiaalinen media on tullut osaksi asiakaspalvelua. Livechat – palvelua tarjotaan lähes jokaisessa verkkokaupassa. Mutta mitä chat on? Wikipedian  mukaan chat eli verkkojuttelu tai päätekeskustelu on yleiskäsite sellaisille internetin palveluille, joiden avulla voi keskustella ihmisten kanssa […] Lue lisää »

Monikanavaisen asiakaspalvelun edut ja hyödyt

Onko monikanavaisuus muotisana vai onko siinä jotain jujua? Monikanavaisuudesta puhutaan paljon, mutta jääkö se vain puheeksi ilman villoja. Kun asiaa tarkemmin pohtii, niin luonto on tätä käyttänyt jo vuosisatoja. Katselin talvilomalla hyvin läheltä joutsenten kevätmuuttoa ja pohdin. Mistä ne tunnistavat sen vanhan kulkureitin ja mistä löytyy ensimmäiset pesäpaikat ja milloin on aika saapua tuomaan iloa […] Lue lisää »