Mittaamalla ymmärrystä ja parempia tuloksia

Miten uskollisia asiakkaasi ovat? Kuinka todennäköisesti he suosittelisivat palveluasi myös muille? Nämä ovat kysymyksiä, joita monessa yrityksessä mietitään, sillä uskolliset asiakkaat ostavat enemmän ja tuovat asiakkaiksi myös ystäviään. Ihmiset luottavat toisten ihmisten suositteluun enemmän kuin suoraan brändiltä tulevaan viestiin. Kun itse valitsen hotellia, katson millaisia suosituksia muut ovat antaneet. Jos ystäväni suosittelee tai kiittelee sosiaalisessa […] Lue lisää »

Apua tien päälle vaikka keskellä yötä

Ongelmat tien päällä yllättävät yleensä juuri pahimpaan aikaan, kun on kiire tai sitten keskellä yötä. Onneksi nopeaa apua on saatavilla milloin ja missä tahansa. Aina automatkat eivät suju ongelmitta. Auton rengas saattaa puhjeta, tai autoon ilmaantua muuta vikaa, joka katkaisee matkan. Autoliiton matkanjatkamispalvelu auttaa tien päällä pulaan joutuneita ympäri vuorokauden. Me Call Wavesilla olemme toimineet […] Lue lisää »

Asiakaspalvelu, pakollinen paha?

Monelle yritykselle yhteyttä ottava asiakas on ongelma. Kun asiakas soittaa, yleensä jokin on mennyt pieleen ja aikaa menee asioiden selvittämiseen, jolloin ”tärkeämmät” hommat saavat odottaa. Oikeasti yhteydenotto ei ole ongelma, vaan mahdollisuus. Kunhan se vain hoidetaan oikein. Resurssit yrityksissä ovat rajalliset ja asiakaspalvelun ulkoistaminen yleistyy jatkuvasti. Kaikkien aikaa ja rahaa säästyy, kun asiakaspalvelun ammattilaiset hoitavat […] Lue lisää »

Mihin millenniaalit tarvitsevat asiakaspalvelua 2020?

Asiakaspalvelulla ei ole tulevaisuutta. Kaikki media väittää näin! Koneet vievät meidän työt. Asiakaspalvelurobotti käy meidän puolesta kauppaa. Kuitenkin nuori sukupolvi haluaa asiakaspalvelua, joten yrityspäättäjät – herätys!   Kyselyn olettamukset ”Ei mihinkään!”, ”Mikä on asiakaspalvelua?”, ”Eikö se ole itsestäänselvyys?”. Näin oletimme vastauksien kyselyymme olevan omien uskomustemme pohjalta. Uskomukset ja menneet kokemukset ohjaavat ajatteluamme ja päätöksentekoamme. Ei […] Lue lisää »

Lisää valtaa asiakaspalveluun

Asiakaskokemus on tunnetta Olet varmaankin törmännyt tilanteeseen, jossa asiakas huutaa pää punaisena ja valittaa saamansa tuotteen ja/tai palvelun laadusta. Miksi? Asiakaskokemus ei ole looginen. Se on tunnetila. Asiakkaana minua harmittaa, kun huomaan minun olevan kaavamaista, yrityksessä ennalta suunnitellun prosessin mukaista toimintaa. Tätä minä en asiakkaana halua. En halua minun olevan vain pelkkinä numeroina tilastoissa, koska […] Lue lisää »