Apua tien päälle vaikka keskellä yötä

Ongelmat tien päällä yllättävät yleensä juuri pahimpaan aikaan, kun on kiire tai sitten keskellä yötä. Onneksi nopeaa apua on saatavilla milloin ja missä tahansa.

Aina automatkat eivät suju ongelmitta. Auton rengas saattaa puhjeta, tai autoon ilmaantua muuta vikaa, joka katkaisee matkan. Autoliiton matkanjatkamispalvelu auttaa tien päällä pulaan joutuneita ympäri vuorokauden. Me Call Wavesilla olemme toimineet Autoliiton kumppanina tämän palvelun toteuttamisessa jo useita vuosia. Iltaisin, öisin ja viikonloppuisin asiakkaiden puhelut tulevat meille ja autamme heitä jatkamaan matkaansa.

Panostamme siihen, että kuuntelemme asiakasta ja pyrimme ratkaisemaan hänen ongelmansa sujuvasti ja nopeasti. Parhaassa tapauksessa asia ratkeaa puhelinneuvonnalla, ja matka jatkuu saman tien. Muissa tapauksissa avustaja menee paikan päälle tarkastamaan tilanteen missä päin Suomea tahansa, ja myös ulkomailla.

Ensiapua autolle

Avustajan tarjoama tiepalveluapu on teknisen ”ensiavun” antamista tiellä pulaan jääneelle ajoneuvolle. Apu voi käsittää vian etsimisen ja pikkuvikojen korjaamisen. Viallinen ajoneuvo pyritään saamaan tien päällä kuntoon niin, että matka voi turvallisesti jatkua omin avuin.

Aina korjaaminen tien päällä ei onnistu, jolloin auto täytyy hinata korjaamolle. Tällöin autamme asiakasta jatkamaan matkaansa muilla keinoin, esimerkiksi sijaisautolla.

Auttaminen palkitsee

Palveluhenkilön työ on mielekästä ja motivoivaa, kun saa auttaa ihmisiä. Palkitsevinta on taas se, kun saa myös asiakkaalta säännöllisesti kiitosta ja asiakas on kokenut saaneensa palvelusta erinomaisen asiakaskokemuksen.

Muistan eräänkin tapauksen, jossa asiakas oli ison seurueen kanssa ulkomailla automatkalla ja autosta räjähti huonon tien vuoksi useampi rengas myöhään illalla. Asiakkaan sijainti oli vielä sellainen, että lähellä ei ollut juurikaan kaupunkeja tai taajamia.

Reissaajan turva

Asiakas oli ymmärrettävästi hädissään, koska ei osannut edes kyseisen maan kieltä kunnolla ja oli käytännössä keskellä autiomaata. Asiakkaan soitettua kartoitimme hänen tarkan sijaintinsa, ja sen jälkeen otimme yhteyttä Autoliiton kumppaniin kyseisessä maassa.

Kumppani alkoi järjestellä lähintä avustajaa paikalle ja soitti vielä asiakkaalle antaakseen aika-arviota avun saapumisesta. Koska uusia renkaita ei yöaikaan ollut kyseisessä maassa saatavilla, eikä pahasti räjähtäneitä renkaita voida paikata, avustaja vei asiakkaalle hinausautolla sijaisauton, jotta asiakas ja hänen seurueensa pääsivät jatkamaan matkaa hotelliin. Asiakkaan oma auto lähti hinausauton kyydissä rengasliikkeelle odottamaan aamua ja uusia renkaita.

Erinomaisia asiakaskokemuksia

Aamulla asiakas soitteli meille päin uudestaan ja kiitteli kovasti. Seurueen matka oli jatkunut hotellissa hyvin nukutun yön jälkeen omalla autolla, jossa oli tuliterät renkaat alla. Kiitosta tuli erityisesti siitä, että asiakkaalle oli kerrottu sekä meidän päästä että ulkomaisen kumppanimme toimesta selkeästi miten hänen ongelmansa ratkaistaan ja millaisiin toimenpiteisiin ryhdymme. Asiakkaan hätäännyskin oli puhelutuokiomme myötä vaihtunut turvallisuudentunteeseen.

Lopuksi asiakas sanoi vielä suosittelevansa Autoliiton matkanjatkamispalvelua kaikille ulkomailla reissaaville tuttavilleen. Juuri tähän työssämme pyrimme; erinomaiseen asiakaskokemukseen.

 

Tuomo Kantanen
Team Leader