Asiakaspalvelu, pakollinen paha?

Monelle yritykselle yhteyttä ottava asiakas on ongelma. Kun asiakas soittaa, yleensä jokin on mennyt pieleen ja aikaa menee asioiden selvittämiseen, jolloin ”tärkeämmät” hommat saavat odottaa. Oikeasti yhteydenotto ei ole ongelma, vaan mahdollisuus. Kunhan se vain hoidetaan oikein. Resurssit yrityksissä ovat rajalliset ja asiakaspalvelun ulkoistaminen yleistyy jatkuvasti. Kaikkien aikaa ja rahaa säästyy, kun asiakaspalvelun ammattilaiset hoitavat […] Lue lisää »

Päivä Johtajana

Päivä Johtajana projekti- esiripun raottaminen tämän päivän johtamisesta Teemme yhteistyötä Nuorkauppakamarin kanssa ja sen tiimoilta osallistuimme tänä vuonna kahdella eri paikkakunnalla Päivä Johtajana-projektiin. Päivä Johtajana- projektin tarkoituksena oli auttaa nuorta ymmärtämään millaista on nykypäivän johtajan arki, sekä herätellä ajatuksia tulevaisuuden suunnitelmissa. Vietimme Päivä Johtajana-päivää torstaina 24.11 Mikkelissä ja Kuopiossa. Mikkelin yksikössä Pinja pääsi havainnoimaan Riitta […] Lue lisää »

Vastuullinen kesätyö

Rohkeutta hakemiseen Maailma muuttuu kokoa ajan ja digi aikakaudella monet perinteiset käsitykset ammateista ovat muuttuneet tai tulevat muuttumaan. Yhä enemmän myyntityö tulee mukaan jokaiseen ammattiin. Useat toimialat pitävät sisällään puhtaasti puhelimessa tapahtuvaa myyntityötä, vaikka mielikuvissamme tämä työ on aivan joitain muuta. Myyntityötä kannattaakin kokeilla, kokemukset myyntityöstä ovat perustana monelle tulevaisuuden työlle. Sinulla pitää vain olla […] Lue lisää »

Kova pakkanen asiakaskokemuksen haasteena

Kovassa pakkasessa autot hyytyvät, vikapalvelut soivat ja taksipalvelu nostattaa kysyntäänsä. Tammikuu on alkanut palvelukeskuksessamme hyvin kiireisenä. Puhelujemme volyymihuiput vaihtelevat huomattavasti eri vuoden ajankohdan sekä akuutisti muuttuvien säätilojen mukaan. Lyhyen ajanjakson sisällä asiakaspalvelijat vastasivat useisiin tuhansiin eri palvelukanavista saapuneisiin yhteydenottoihin. ”Jos kova pakkanen jatkuu kuukauden, se tuntuu jo merkittävinä piikkeinä eri tilastoissa.” Kiireen ollessa valloillaan, kaikki puhaltavat meillä yhteen hiileen […] Lue lisää »

CALL WAVES – REILU MEININKI

Puhelinmyyjän työ ja työolot luovat ihmisille monenlaisia mielikuvia. Joskus jopa vääriä käsityksiä. Puhelinpalveluyrityksen toimintaan kohdistuu kritiikkiä toimintatapojen ja työntekijöille maksettavien palkkojen tai muiden työsuhteen ehtojen osalta. On totta, että toimialalta löytyy yhä edelleen ”villejä” toimijoita, joiden toiminta nousee oikeutetusti otsikoihin. Tätä ei kuitenkaan pidä yleistää. On monia Call Centereitä ja Contact Centereitä, joissa toimitaan toisin. […] Lue lisää »