10 tapaa tehostaa liiketoimintaa back office -toiminnoilla

Yritysten arjessa on paljon pieniä, helposti kiireen takia tekemättä jääviä töitä, joiden hoitamisella olisi kuitenkin liiketoiminnalle erittäin tärkeä merkitys. Nämä työt niputtuvat Back office -nimikkeen alle.

Syyllistytkö sinäkin liiketoimintasi mahdollisuuksien haaskaamiseen?

Resurssien puutteen ja kiireen takia tai muuten vain tekemättä jäävien taustatöiden takia yritykset menettävät jatkuvasti markkinointi- ja myyntimahdollisuuksia sekä potentiaalisia tai jo olemassa olevia asiakkaita. Listasimme tavallisia tilanteita, jotka voisivat olla otteita minkä tahansa yrityksen arjesta. Voisivatko seuraavat asiat tapahtua sinun yrityksessäsi?

1.     Asiakaspalvelu käy tyhjäkäynnillä

Asiakaspalveluun tulevat yhteydenotot jakautuvat harvoin tasaisesti. Välillä voi olla pidempiäkin hetkiä, jolloin asiakaspalvelijalla ei ole työnkuvansa mukaista tekemistä. Euroja kuluu koko ajan hukkaan.

Näin me voimme auttaa: Hoitaessamme asiakkaamme asiakaspalvelua suunnittelemme kokonaisuuden niin, että pystymme hiljaisina hetkinä hoitamaan asiakkaan muita tehtäviä kuten markkinointimateriaalien lähetyksiä, kampanjamateriaaleja tai asiakastyytyväisyyskyselyitä.

2.     Ajanvarausten käsittely vie liikaa aikaa asiantuntijoilta

Niin tärkeää työtä kuin ajanvaraus onkin, se on kuitenkin rutiinityötä, jonka tekemiseen ei kannata käyttää asiantuntijoiden aikaa.

Näin me voimme auttaa: Hoidamme ajanvarausbuukkauksen sujuvasti puolestanne, jolloin asiantuntijoidenne aika vapautuu heidän omaan erityisosaamiseensa ja tuottavaan työhön.

3.     Yhteydenottopyyntöjen käsittely unohtuu

Esimerkiksi messut ovat loistava tapa markkinoida yritystä kuluttajille, ja yhteydenottopyyntöjä helposti tulee tavallista enemmän. Monet yhteydenottopyynnön jättäneistä olisivat hyvinkin valmiita ostamaan, mutta saavatko he ikinä vastausta? Asiakas, jonka viestiin ei vastata, kääntyy todennäköisesti toisen yrityksen puoleen.

Näin me voimme auttaa: Syötämme saadut yhteystiedot järjestelmään, kontaktoimme kyseiset asiakkaat ja varmistamme, että markkinointia suunnataan jatkossa heillekin.

4.     Myyntiliidejä on vaikeaa löytää

Kylmille listoille soittaminen on myyjille turhauttavaa eikä kovinkaan tuottoisaa hommaa, vaikka olisi kyse ammattitaitoisestakin myyjästä.

Näin me voimme auttaa: Kokoamme kaikki yrityksenne eri viestintäkanavista tulleet yhteydenotot ja raportoimme ne suoraan myyjienne käyttöön.

5.     Lisämyynti takkuilee

Lisämyynti on loistava keino parantaa yrityksen tulosta. Jos lisämyynti kuitenkin jää yrityksessä vain myyjien harteille, monta hyvää myyntipaikkaa menetetään armotta.

Näin me voimme auttaa: Toteutamme lisämyyntikampanjat nykyasiakkaillenne yhteisesti sovitun suunnitelman mukaan. Koko henkilöstömme on koulutettu myynnilliseen otteeseen ja saamme todistetusti aikaan erinomaisia tuloksia.

6.     Asiakkaiden ilta-aikaiset yhteydenotot jäävät huomiotta

Asiakkaat haluavat yhä enenevissä määrin hoitaa asioitaan iltaisin. Miten käy yhteydenotoille, joita teille tulee sulkemisajan jälkeen?

Näin me voimme auttaa: Vastaanotamme toimistoajan ulkopuoliset yhteydenotot ja toimitamme tiedot niistä kootusti käyttöönne seuraavalle päivälle.

7.     Sisäinen raportointi on hunningolla

Toteutetuista kampanjoista ja asiakkuuksista kertyy suuri määrä tietoa, jota kannattaa hyödyntää yrityksen kehittämisessä ja tulevissa toimenpiteissä.

Näin me voimme auttaa: Teemme sisäisen raportoinnin avustavia töitä kuten kampanjoiden ja asiakkuuksien analysointia sekä datan keruuta. Niiden pohjalta erilaisten suunnitelmien tekeminen yrityksessä on huomattavasti helpompaa.

8.     Yrityksestä puuttuu asiakaspalveluosaamista

Asiakaspalvelu ei ole vain yhteydenottoihin vastaamista, vaan se vaatii myös oikeanlaista toteutusta, aktiivista otetta ja pelisilmää.

Näin me voimme auttaa: Tarjoamme asiantuntevaa konsultointia asiakaspalvelun prosesseihin ja myynnilliseen asiakaspalveluun liittyen. Voimme myös kouluttaa yrityksenne asiakaspalveluhenkilöstöä.

9.     Reklamaatiot joutavat odottamaan

Asiakkaan palveleminen ei saa loppua siihen, kun kaupat on tehty ja tuote toimitettu. Asiakastyytyväisyyden takaamiseksi ja yrityksen maineen ylläpitämiseksi myös jälkimarkkinointi on hoidettava hyvin loppuun saakka.

Näin me voimme auttaa: Huolehdimme luotettavasti puolestanne jälkimarkkinointitoimenpiteistä kuten reklamaatioista, hyvityksistä, palautuksista ja varastoinnista.

10.  Asiakaspalvelun laatu on vaihtelevaa

Laadun seuraaminen on edellytys asiakaspalvelun hyvän tason ylläpitämiselle ja kehittämiselle. Laadun on toteuduttava kaikissa asiakaspalvelutilanteissa, oli kiire tai ei. Puutteet laadussa näkyvät nopeasti myös yrityksen tuloksessa.

Näin me voimme auttaa: Toteutamme laadunseurannan sovitun laatujärjestelmän mukaisesti. Teemme esimerkiksi laatukuunteluita asiakkaan raportoinnin tukena.

Jos tunsit piston sydämessäsi joidenkin edellä mainittujen asioiden kohdalla, suosittelemme kysymään lisää back office -palveluistamme! Pienetkin panostukset voivat johtaa huomattaviin tuloksiin. Varmista kanssamme, että eurot kilahtavat sinun yrityksesi eikä naapurifirman pussiin.

» Ota yhteyttä

Don't be shellfish...Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone