Lisämyynti on asiakaspalvelua

Asiakaspalvelu rakennetaan myynnin askelille. Jokainen tuleva asiakaskohtaaminen on paikka, jossa hyödynnetään myynnin mahdollisuudet. Asiakas haluaa sujuvaa ja nopeaa palvelua sen hyödyn ympärille, joka on odotus palvelusta. Kaiken olemassa olevan tiedon hyödyntäminen asiakkaan kohtaamisen mallintamiseen rakentuu systemaattiselle prosessille. Prosessien tulee olla kunnosssa ja palvelupolku tehtynä loppuasiakkaan silmin. Meidän palveluprosessimme on yksinkertaisen tehokas: tunne, tieto ja toiminta! […] Lue lisää »

Pilvilinnoista maaruskan aikaan

Yritysmaailma ja erityisesti contact center -maailma on muuttunut muutaman viimeisen vuoden aikana vauhdilla. Halu ratkaista ja hoitaa asioita sähköisesti, jota kai kutsutaan hienommalla nimellä digitalisaatioksi, on vienyt päähuomion itse asiakaspalvelutyöstä. Asiakas tai tomeksiantaja ei halua ymmärtää, miksi jossakin palvelutapahtumassa voi mennä aikaa 3 minuuttia ja 33 sekuntia. Eikö tämän voi tehdä sähköisesti paljon nopeammin? Miksi […] Lue lisää »

Neljäs vallankumous ja Asiakaspalvelu 3.0

Mediassa on jo pidemmän aikaa puhuttu siitä, että asiakaspalvelu on murroksessa. Neljäs teollinen vallankumous haastaa asiakaspalvelun totuttua virastoaikaa entistä enemmän. Mitä tämä oikeastaan tarkoittaa? Sähköisten kanavien määrän kasvu, monikanavaisuus ja asiakkaiden kasvava vaade lyhyelle vasteajalle vaikuttavat voimakkaasti siihen, kuinka asiakaspalvelua tuotetaan. Tai ainakin näiden pitäisi vaikuttaa, ellei halua tippua kehityksen kelkasta. Erona on, että asiakas […] Lue lisää »

Maailma muuttuu, niin minäkin työntekijänä

Muutamia vuosia sitten mieheni repäisi minut mukaansa etelästä tänne Savoon, paikkaan jossa minulla ei ollut työtä, läheisiä tai ystäviä. Täydellinen loikkaus tyhjään ja tuntemattomaan. Alkoi työnhaku. Olen aina tehnyt asiakaspalvelutyötä, myynyt palveluita ja tuotteita, mutta vain face-to-face -menetelmällä. Nähdessäni Call Wavesin rakennuksen, heräsi mielenkiintoni. Mietin mitä se pitää sisällään ja millaisia palveluita yritys tarjoaa? Löysin […] Lue lisää »

Ärsyttävä tikka ja muita huonoja asiakaskokemuksia

Aiemmassa blogitekstissämme puhuttiin NPS:stä, eli asiakasuskollisuuden ja suositteluhalukkuuden mittaamisen työkalu Net Promoter Scoresta. Mittari on toki hyvä työkalu, mutta sen käyttö vaatii kärsivällisyyttä ja ymmärrystä. ”Olen hyvin tyytyväinen, mutta en koskaan suosittele mitään kenellekään.” Näin sanoi asiakas, kun antoi arvosanaksi asiakaspalvelijalle puhelusta 10, mutta yhtiön suositteluhalukkuudeksi 0 (asteikolla 0-10). Vika ei siis ollut arvosanasta huolimatta yhtiössä […] Lue lisää »