Robotisaatio asiakaspalvelussa

Robotisaatio asiakaspalvelussa Robotisaatio on ollut teollisuuden osana jo 70-luvulta alkaen. Ilman automaatiota ja robotisaatiota (RPA) ei teollisuuden tuottavuus olisi tällä tasolla Suomessa. Nyt otetaan ensimmäisiä oikeita harppauksia myös asiakaspalvelussa tekoälyn ja robotisaation suuntaan. Asiakaspalvelulta vaaditaan entistä monipuolisempaa palvelua, jolloin koko asiakaspalvelutapahtumaa pitää miettiä uusiksi. Voiko jotain tehdä toisin? Voiko tekoäly ja robotiikka yhdessä hoitaa ns. […] Lue lisää »

Blogi rekrykoulutuksesta

Kaikki alkoi siitä, kun olin ollut koulusta valmistumisen jälkeen työttömänä muutaman kuukauden. Valmistuin siis YO-merkonomiksi täältä Kuopion ammatti- ja aikuisopistosta tänä kesänä. Siinä pitkään sitten etsin töitä ja mietin, että mitä haluaisin tehdä. Näinpä tiet johdattivat minut työvoimakeskuksen ja yritysten järjestämälle rekrymessutapahtumalle, Syystärskyille. Lähdin sinne innokkuutta uhkuen, ja silloin päätin tosissani, että koitan hommata sieltä […] Lue lisää »

Onko analyysi raportointia vai raportointi analyysiä?

Raportointi on ollut varmasti yksi tietotekniikan alkuperäisistä tavoitteista tuottaa asiakkaalle ja itselle menneestä ajasta informaatiota. Olkoon se sitten numeraalista tai graafista, niin se ei anna parhaalla tavallakaan kuin trendin menneestä ja mahdollisen ennusteen. Raportoinnin apuvälineenä Microsoftin Power BI antaa entistä paremman lähestymistavan analyysien ja tilastollisten toimintojen huomioimisen Excel-tyyppisten raportointitoimintojen rinnalla. Analytiikan keinoin on mahdollisuus löytää […] Lue lisää »

Työhyvinvointi ja tyhytuuppari

TYÖHYVINVOINTIA JA AVOINTA VUOROVAIKUTUSTA – MITÄ TYHYTUUPPARI VOI TEHDÄ NÄIDEN ETEEN? Työhyvinvointi, mitä se on? Suurin osa ajattelee yleensä, että työhyvinvointi on taukoliikuntaa, tyhypäiviä ja työnantajan tarjoamia etuja kuten Smartumin setelit. Mutta mitä muita näkökulmia tähän liittyy? Saadakseni itselleni työkaluja työyhteisömme hyvinvoinnin parantamiseen ja kaikkien osallistamiseen tähän tärkeään asiaan, lähdin ja pääsin mukaan Tyhytuupparivalmennukseen. Tyhytuupparivalmennus […] Lue lisää »

Julkaistu kategoriassa Blogi

Lisää valtaa asiakaspalveluun

Asiakaskokemus on tunnetta Olet varmaankin törmännyt tilanteeseen, jossa asiakas huutaa pää punaisena ja valittaa saamansa tuotteen ja/tai palvelun laadusta. Miksi? Asiakaskokemus ei ole looginen. Se on tunnetila. Asiakkaana minua harmittaa, kun huomaan minun olevan kaavamaista, yrityksessä ennalta suunnitellun prosessin mukaista toimintaa. Tätä minä en asiakkaana halua. En halua minun olevan vain pelkkinä numeroina tilastoissa, koska […] Lue lisää »