Asiakaspalvelun megapäivä 11.3.2019

Call Waves osallistuu asiantuntijapuheenvuorollaan asiakaspalvelun ajankohtaispäivään CCD 2019. Teknologiajohtaja Esa Tuovinen ja digitaalisten palveluiden kehittäjä Miika Mäkinen luennoivat Helsingin Messukeskuksessa BI-raportoinnista operatiivisen Leanauksen työkaluna. Olemme myös mukana näytteilleasettajana ja kumppanina #Kohtaamisia19-rinnakkaistapahtumassa.

CCD-päivässä 19.3.2019 toisensa kohtaavat asiakaspalvelukeskuksien johto, päättäjät sekä toiminnan kehittäjät. Tänä vuonna tapahtuman kärkiteemana on tiedolla johtaminen. Asiakaspalvelussa toteutuu päivittäin lukuisia kohtaamisia nykyisten ja potentaalisten asiakkaiden kanssa. Tietotulvan keskellä voi olla toisinaan vaikea erottaa tarkoituksenmukaista tietoa turhasta. Vaatii tarkkaa arviointia ja analytiikkaa tunnistaa, mikä data on merkityksellistä ja miten sitä voi hyödyntää palvelun tehostamisen tukena.

BI-raportointi on operatiivisen Leanauksen paras kaveri

Puheenvuorossaan Esa Tuovinen ja Miika Mäkinen kertovat Lean-johtamisfilosofiaa soveltaen, kuinka BI-raportoinnista voidaan saada apua palvelun eri solmukohtiin. Puhujat kertovat, mitä voidaan ja kannattaa seurata ja miten dataa tulisi analysoida liiketoimintaa hyödyttävällä tavalla.

BI eli Business Intelligence tarkoittaa liiketoimintatiedon hallintaa ja analysointia. Yksinkertaisesti kyse on prosessin sujuvoittamisesta poistamalla siinä havaittuja turhia vaiheita ja päällekkäisyyksiä. Mututuntuma vaihtuu faktaan. Palvelua onnistutaan ohjaamaan oikeaan suuntaan, eli arvonluontiin asiakkaalle.

– Perinteisen Leanin avulla voidaan virtaviivaistaa asiakaspalvelua vähentämällä pullonkauloja ja hukkatyötä, tiivistää Esa Tuovinen menetelmän liiketoimintahyödyn.

Lean-työlle keskeisiä työkaluja ovat erilaiset visuaaliset taulukot ja seurantadokumentit. BI-raportti esittää palvelulle ominaisia tunnuslukuja helposti tulkittavassa muodossa. Näin se tukee tiedolla johtamista tuomalla trendit ja poikkeamat näkyviksi.

– Visualisointi on keskeinen tekijä ymmärtää nopeasti muutosten vaikutus. Call Waves käyttää raportointi- ja analysointipalvelu Microsoft Power BI:n ominaisuuksia muutosten vaikutusten analysointiin ja graafiseen visualisointiin, päättää Esa Tuovinen.

Tule tutustumaan ja kokemaan asiakaskohtaamisen uusi aika.

Megapäivä sosiaalisessa mediassa: #CCD2019 & #kohtaamisia19

 

Onko sinulla kysyttävää webinaarin aiheesta?

avatar
  Subscribe  
Notify of